poniedziałek, 11 czerwca 2012

Ciasteczka owsiane - zdrowe pyszności :))

Zamiennik tuczących batoników.
Świetne na drugie śniadanie, 
wieczorne podgryzanie
i chandrę ( bo pogoda za oknem jesienna ).
Przepis pochodzi z programu Ewy Wachowicz " Ewa gotuje"
Ciasteczka  są pyszne :)

 
Składniki:
-150 g miękkiego masła,
- 1/2 szklanki brązowego cukru,
- 1/4 szklanki cukru pudru,
- 1 łyżka cukru waniliowego ( u mnie domowy z prawdziwą wanilią)
Te składniki ucieramy na jednolitą, puszystą masę.
Do utartej masy dodajemy: 
- 1 duże całe jajo,
- 1 szklankę mąki pszennej,
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 
- 1 szklankę płatków owsianych,
- 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich,
- 1/2 szklanki żurawiny lub rodzynek / pokrojonych daktyli / suszonych moreli - co mamy w domu 
- szczypta soli.
Wszystkie składniki zagniatamy. Łyżką nabieramy masę i formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego ( ręce moczymy w zimnej wodzie ).
Układamy na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczamy.
Między ciasteczkami zostawiamy dość duże odstępy, bo ciastka w trakcie pieczenia "rozpływają się".
Pieczemy 20 - 25 minut w 160 C. 
Pozostawiamy na blaszce do wystygnięcia. 
Są pyszne i znikają w zastraszającym tempie :))


 




Przepis dodałam do Durszlakowej akcji :
ZDROWE SŁODYCZE 

8 komentarzy:

  1. robiłam jakiś czas temu podobne i rozeszły się bardzo szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kto by nie lubił owsianych ciasteczek:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, to tu jeszcze jesteś! Ok, z pewnością skorzystam :-) Wiem, że jesteś zajęta prowadząc dwa blogi, ja dopiero zaczynam tę zabawę, ale może ... w wolnej chwili ... wpadnij do mnie :-)
    A ten blog zapamiętuję, bo kuchnię traktuję trochę po macoszemu, więc będę tu wpadać szukając pomocy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciastka owsiane, często je piekę z moimi dziewczynkami!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie wszyscy uwielbiają owsiane ciasteczka.
    Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. głodna się robię jak wchodzę do Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka prezentują się przepysznie ! :)
    Pozdrawiam
    Hanna

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, mnia, wyglądają smacznie i jestem pewna, że są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń