wtorek, 13 marca 2012

Spaghetti bolognese


Przepis zaczerpnęłam z blogu Llooki.
 Spaghetti wyszło smaczne.
Oczywiście przepis musiałam trochę zmodyfikować:))
Polecam do wypróbowania - smak ciekawy - inny niż klasycznego bolognese.


Składniki: 

- 30 dag mielonego mięsa wieprzowego,
- 1 duża cebula posiekana drobno,
- 1 cukinia, starta na dużych oczkach
- 1 duża marchewka, starta na dużych oczkach
- 3 ząbki czosnku,
- 1 puszka pomidorów, lub dwie ( jeśli lubimy dużo sosu )
- oliwa - 3 - 4 łyżki
- sól, pieprz, bazylia ( może być suszona ), 
- szczypta cynamonu, 
- mielony kminek,
- ser parmezan lub pecorino
- makaron spaghetti - ugotowany według przepisu na opakowaniu

1. Na oliwie podsmażyć cebulę, dodać mięso i dusić , około 15 minut
2. Dodać starte warzywa i dusić 0,5 godziny, na malutkim ogniu, co jakiś czas mieszając
3. Następnie dodać pomidory i dusić około 20 minut
4. Przyprawić, ja dałam duuużo kminku i czosnku,
5. Na koniec można dodać ser parmezan lub pecorino .

Ja zmodyfikowałam ilość mięsa, dodałam więcej czosnku, nie dodałam żadnego sera, bo się moje panny krzywiły i kilka razy podlewałam wodą, bo się przypalało, mimo, że stałam i mieszałam.

Przepis wart polecenia. Następnym razem dodam dwie puszki pomidorów - dla mnie sosu ma być więcej niż mięsa.





Smacznego :)))

2 komentarze:

  1. A może dodasz przepis do konkursu http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/makarony-swiata. Nie zapomnij o wklejeniu banerka akcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy oglądam takie pyszności mój żołądek się kurczy OMG!!!wypróbuje ten przepis na pewno:)

    OdpowiedzUsuń