poniedziałek, 9 stycznia 2012

Żołądki drobiowe w sosie koperkowym.

Danie dla miłośników podrobów:))
Jeśli ktoś nie toleruje smaku żołądków ( np. ja ) nie przełknie kęsa.

Danie przygotowałam dla męża.
Mnie zachwycił sos koperkowy - smak rewelacyjny, 
reszta ( żołądki ) niejadalna:))))



Składniki na 4 duże porcje :

- 1 kg żołądków drobiowych
- 1 duża cebula
- 4 łyżki kwaśniej śmietany
- pęczek koperku
- 2 łyżki mąki pszennej 
- 1,5 litra rosołu / wywaru warzywnego lub wywaru z kostek rosołowych
- 2 łyżki masła 
- 1 liść laurowy, 2 ziela angielskie
- sól i pieprz do smaku 


Przygotowanie :
1. Żołądki drobiowe oczyszczamy z wszystkich błon, opłukamy, wrzucamy na wrzątek,
gotujemy około 15 minut, odlewamy wywar.
2. Przestudzone żołądki kroimy w cienkie paseczki - wyrzucamy twarde błonki ( pseudo chrząstki )
3. Pokrojone wrzucamy do bulionu, dodajemy liść laurowy i ziele angielskie i gotujemy około 60 minut - aż będą miękkie.
4. W głębokiej patelni topimy masło, wrzucamy cebulkę ( kroimy w bardzo drobną kosteczkę ) 
i podsmażamy.
5. Dodajemy mąkę . Mój sprawdzony sposób uniknięcia grudek to - mąka na sitko i delikatnie przesiewamy na patelnie, cały czas mieszając.
6.Ściągamy z ognia i dodajemy powoli bulion wraz z żołądkami - cały czas mieszając.
7. Stawiamy na ogniu i doprowadzamy do wrzenia, cały czas mieszając.
8. Do gotującego się sosu dodajemy śmietanę i na końcu pokrojony koperek.
9. Doprawiamy do smaku - solą i pieprzem.
10. Odstawiamy na jakieś 30 minut, żeby smaki się " przegryzły". Przed podaniem podgrzewamy.
Podajemy z  pieczywem lub ziemniakami z wody.
Smacznego :))))



 


4 komentarze:

  1. Lecę gotować. Wyglądają pysznie i ja uwielbiam podroby ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię podroby a dziś wreszcie udało mi się "upolować" żołądki. Super smak! Dzięki Beatko za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłem żołądków z dwadzieścia lat... Ostatnio chyba u mamy. Żona nie je, więc nie robi... Dziś zakasalem rękawy i bez łaski zrobię sobie sam:-))) Mam nadzieję ze tak smakuje jak pamiętam i jak wygląda:-) Pozdrawiam i idę do kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłem żołądków z dwadzieścia lat... Ostatnio chyba u mamy. Żona nie je, więc nie robi... Dziś zakasalem rękawy i bez łaski zrobię sobie sam:-))) Mam nadzieję ze tak smakuje jak pamiętam i jak wygląda:-) Pozdrawiam i idę do kuchni...

    OdpowiedzUsuń