poniedziałek, 14 czerwca 2010

Kruche ciasto z truskawkami

Oj zła ze mnie kobieta :P
Zaniedbałam bloga kulinarnego okropnie.
Bardzo Was przepraszam, ale pochłonęły mnie Anielice:)))

Muszę się poprawić i zasypać Was przepisami.
Dzisiaj , letnie ciasto truskawkowe ( w końcu sezon truskawkowy w pełni ) - szybkie , wyjatkowo proste w wykonaniu i baaardzo smaczne.:)))
Polecam , naprawdę jest pyszne.


Składniki: na duża blaszkę 

- 4 szklanki mąki pszennej
- 3 żółtka
- 3/4 kostki margaryny
- 1 szklanka cukru
- 3 łyżki kwaśnej śmietany
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- około 0,5 kg truskawek

1. Mąkę z margaryną posiekać nożem.
2. Żółtka, cukier i śmietanę roztrzepać widelcem.
3. Do mąki dodać masę z żółtek i śmietany wraz z proszkiem do pieczenia i zarobić ciasto.
4. Włożyć do lodówki na 1/2 godziny.
5. Truskawki opłukać, obrać z szypułek , pokroić na ćwiartki.
6. Połowę ciasta rozwałkować i wyłożyć na blaszkę.
7. Ułożyć truskawki.
8. Przykryć drugim ciastem , nakłuć widelcem .
9. Piec w 190 - 200 C przez 30 - 40 minut.
 
Smacznego :)))) 


























5 komentarzy:

  1. Naprawdę pysznie wygląda! Możesz zmierzyć blachę w której piekłaś to ciasto? Chętnie je upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nette prosze bardzo 24x40 :)
    a ciacho polecam:)
    buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie, chyba zrobię w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam dziś, ale pojawił się problem ( tak jak przewidywałam) truskawki puściły mi sok jak szalone, ciasto nie nadaje się do jedzenia, ewentualnie można skubnąć coś z góry, reszta pływa w soku.

    OdpowiedzUsuń