czwartek, 6 maja 2010

Sałatka brokułowa

Takie wiosenne kolory na talerzu poprawiają humor w deszczowy dzień:)

Sałatkę podaje  najczęściej jako drugie danie z dodatkiem pieczonego schabu i białego pieczywa.

Jest bardzo szybka w przygotowaniu, a na schłodzenie wystarczy 10 minut.

Brokuł u mnie w domu rządzi , obok cukinii, pomidorów i włoskiej kapusty jest ulubionym warzywem moich dziewczyn.
Pochłaniany w postaci zupy, sałatki, tarty, czy po prostu jako 'pogryzacz' miedzy posiłkami :)
Kompozycja tej sałatki jest moim dziełem .
Zlepiłam w całość warzywa , które nam smakują plus jajo :)))

Składniki:

- 1 brokuł
- 3 jajka ugotowane na twardo
- 1 duża cebula 
- 2 pomidory
- pół pęczka szczypiorku
- 2 ząbki czosnku
- 4 łyżki śmietany 18 %
- 3 łyżki majonezu
- pieprz, sól


1. Brokuł dzielimy na różyczki i wrzucamy na osolony wrzątek. Gotujemy 2 minuty, odcedzamy i zostawiany do wystygnięcia.
2. Cebule kroimy w piórka i przelewamy wrzątkiem - złagodzimy ostry smak.
3. Jaja dzielimy na ósemki.
4. Sparzone pomidory, obieramy ze skórki i kroimy na ósemki.
5. Śmietanę łączymy z majonezem, posiekanym szczypiorkiem , zmiażdżonym czosnkiem, solą i pieprzem.
6. Warzywa i jaja układamy w misce warstwami , całość polewamy gotowym sosem śmietanowo-majonezowym.
7. Schładzamy w lodówce około 10 - 15 minut i podajemy.


Smacznego :)))))



7 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie! Ja brokuły pokochałam zupełnie niedawno i też chętnie zjadam sałatki z nimi w roli głównej! Choć zamiast śmietany i majonezu dodaję do takiej sałatki sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego mnnnniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. hmm, wygląda i brzmi smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie jest tak zlepiac ulubione smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. salatka juztro u tescia na urodzinach zakroluje. wzbogace ja tylko jakas wedlinka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Atram :) oczywiście zapomniałam dodać w przepisie, że czasem wrzucam do niej grillowanego kurczaka, - pycha :)))
    Mam nadzieje, że sałatka 'zabłysnie' :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń