piątek, 12 marca 2010

Ruskie pierogi - klasycznie

Oj wybaczcie, że zaniedbałam bloga kulinarnego.
Ale wsiąkłam na maksa w blog robótkowy .
Na kulinarny czasu brakuje.
Zdjęcia cierpliwie czekają na publikację :)

Dzisiaj bardzo tradycyjnie - ruskie pierogi .
Takie jakie robi moja mama, takie jakie pamiętam z dzieciństwa.
Z niezdrowymi skwarkami - kto lubi zdrowe jedzenie - to nie dla niego :))




Składniki na farsz:

- 250 g sera białego tłustego
- 300 g ugotowanych ziemniaków
- 1 jajko
- 1 średnia cebula
- 1/2 łyżeczki suszonej mięty lub lubczyku
- 4-5 plastrów boczku ( tłustego :P)
- pieprz , sól do smaku

1. Ciasto pierogowe przygotowujemy według tego przepisu .
2. Ziemniaki i ser mielimy w maszynce.
3. 3 plastry boczku kroimy w drobną kosteczkę i podsmażamy, gdy już się boczek wytopi dodajemy pokrojoną w drobną kosteczkę cebule .
4. Do zmielonych ziemniaków z serem dodajemy boczek i cebulkę ( odsączamy cały tłuszcz)
5. Wbijamy całe jajko dodajemy sól i pieprz oraz miętę . Całość dokładnie mieszamy i mamy gotowy farsz.
6. Nakładamy farsz do wykrojonego ciasta , zlepiamy brzegi.
7. Pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy 2 minuty od momentu wypłynięcia.
8. Gotowe pierogi okraszamy podsmażonym boczkiem i podajemy.


Smacznego :))))


4 komentarze:

  1. Nie dawałam jajka do farszu muszę spróbować.
    Już wiem co jutro zrobię na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nigdy nie jadłam ruskich pierogów, może kiedyś spróbuję, skoro wszyscy tak zachwalają? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tradycyjne ruskie pierogi!!! ja też nigdy nie dodawałam jajka do farszu, a mięta wspaniale podkreśla smak!

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! muszę się zmobilizować i zrobić pierogi wg Twojego przepisu :)


    oliwek

    OdpowiedzUsuń