sobota, 20 lutego 2010

Sernik z brzoskwiniami

Na początku muszę przeprosić odwiedzających za to, że ostatnio mało się tu dzieje.
Wybaczcie to nie z zaniedbania lecz z braku czasu tu pusto.
Postaram się nadrobić zaległości bo zdjęć dużo czeka i przepisów również.


Jak sernik to najsmaczniejszy klasyczny, na kruchym spodzie z duużą ilością rodzynek.
Ale wersja brzoskwiniowa, jest równie pyszna, ciasto nabiera koloru i jest bardziej 'mokre'.
Przepis sprawdzony, bardzo łatwy.


Składniki na dużą blaszkę : 

ciasto:
- 3 szklanki mąki tortowej przesianej,
- 1 kostka margaryny,
- 3 łyżki cukru pudru,
- 5 żółtek,
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia ,

masa serowa:

- 0,5 kg białego sera ( ja kupuje gotowy dwukrotnie zmielony, jeśli kupujemy zwykły musimy go przepuścić przez maszynkę ),
- 1 budyń śmietankowy,
- 1/2 szklanki cukru zwykłego
- 1 całe jajo,
- 1/2 kostki masła roztopionego i wystudzonego


dodatkowo:

- puszka odsączonych brzoskwiń,
- 5 białek,
- niepełna szklanka cukru zwykłego

 
1. Z składników na ciasto zagniatamy kruche, dzielimy na dwie części.
2. Jedną cześć wykładamy na blachę ( ciasto jest tak kruche , że ja najczęściej blaszkę wylepiam palcami rozwałkowanym ciastem ). 
3. Wszystkie składniki masy serowej ucieramy dodając kolejno: ser, cukier, jajo, budyń, masło. Gotowa masę, wylewamy na ciasto.
4. Na masie serowej układamy połówki brzoskwiń w niewielkich odległościach.
5. Z 5 białek ubijamy bardzo sztywną pianę , pod koniec ubijania dodajemy partiami cukier.
6. Gotową pianę wylewamy na brzoskwinie.
7. Druga część ciasta ścieramy na tarce na grubych oczkach bezpośrednio na pianę .
8. Pieczemy około 1 h w 180 C, długość pieczenia  zależy od piekarnika :)


Smacznego :))))






7 komentarzy:

  1. Mniammm - pyszności i piękności :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki sernik robi moja przyszła teściowa (choć nie znam dokładnej receptury) - bez wątpienia jest moim ulubionym i stawiam go nawet ponad tradycyjny sernik z rodzynkami! Patrząc na Twój przepis aż mi ślinka pociekła... Teraz, w czasie Wielkiego Postu, nie jadam słodyczy, ale na Wielkanoc na pewno go upiekę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. prawdziwie domowy, z brzoskwiniowy
    taki jaki znam z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie, ze się odezwałaś na kulinarnym, bo już myślałam, że Cię igła z notką całkowicie pochłonęly ;)
    ciasto wydaje się łatwe, ja tam umiem tylko marchewkowe i szarlotkę wg przepisu mojej mamy:D chętnie nauczę się czegoś nowego !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale apetycznie wygląda,mniammm:)

    OdpowiedzUsuń
  6. widzę, ze nie tylko ja jestem 'fanką' sernika z brzoskwiniami :)))
    dziękuję , ze do mnie zaglądacie :*

    OdpowiedzUsuń