piątek, 5 lutego 2010

Kluseczki lane lub kładzione

Już wczoraj obiecałam Oliwce, że dodam przepis, ale padłam wieczorem ze zmęczenia i sił starczyło tylko na wpis o zupie.
Przy podawaniu przepisów pojawia się u mnie czasem problem.
Bardzo dużo szaleje w kuchni i dużo gotuje 'na oko'.
Potem nie jestem w stanie określić dokładnej ilości składników.
Wczoraj pierwszy raz w życiu odmierzyłam ilość mąki jaką dodaje do ciasta na kluseczki !!!!!
To teraz mogę podać dokładny przepis:)

Składniki dla 4 osób:

- 2 całe jaja
- 5 - 6 łyżek  przesianej mąki pszennej
- 1/2 łyżeczki  soli

1. Jaja ucieramy bardzo dokładnie z mąką na jednolitą masę.
Gdy chcemy kluseczki lane dajemy 5 łyżek maki, gdy kładzione 6 ( ciasto musi być bardzo gęste).
2. Na osolony wrzątek wlewamy bardzo powoli cieniutkim strumieniem ciasto ( kluski lane ), łyżką w tym samym czasie mieszamy delikatnie gotujące się kluseczki ( inaczej będzie w garnku jedna wielka gluta) .
Gotujemy 1 minute i natychmiast odcedzamy i przelewamy zimną wodą delikatnie je potrząsając. I juz:)
2. Ciasto na kluseczki kładzione ma być bardzo gęste, nabieramy je na mokra łyżeczkę ( ja używam malutkiej , tej do kawy ) i drugą mokrą łyżeczką ściągamy na wrzątek ( powstają wtedy małe kluseczki o kształcie migdałków). wrzucamy na wrzątek dość szybko w trakcie kilka razy mieszamy i gdy się zagotują , odcedzamy i przelewamy zimną wodą.


Dzisiaj wpis bez zdjęcia, ale za to zostawię Wam trochę całusów :****

3 komentarze:

  1. a wlasnie chcialam zobaczyc jak wygladaja twoje kluseczki:) ja nie robie, ale mama tak, glownie do rosolu dla wnusia:) czasami uda mi sie zalapac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. atram :) widac je troszke w zupie pomidorowej w poprzednim wpisie ( kluski lane )

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję:) nie wygląda to na nic trudnego, zobaczę, czy wyjdą mi kluseczki, czy glut :D

    OdpowiedzUsuń