poniedziałek, 18 stycznia 2010

Pancakes polskie

Leniwe śniadanie, bo trwało 40 minut :)
To zasługa ferii Gabi.
Nie musiałam dzisiaj spać z budzikiem na pyszczychu i wstawać jeszcze gdy na dworze szaro .

Dziewczyny w piżamkach ( ja też ) z apetytem wciągały pancakesy z konfiturą brzoskwiniową mojej roboty:)
Kocham takie poniedziałki:)

Przepis który podaje zaczerpnęłam ze strony Kwestia Smaku
Polecam wyszły rewelacyjne:)


Składniki:

- 2 szklanki mąki
- 2 jajka

- 1 i 1/2 szklanki mleka
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 75 g roztopionego masła
- 1/3 szklanki cukru pudru
- szczypta soli

1. Mąkę i cukier puder przesiewamy do dużej misy, dodajemy proszek do pieczenia i sól.
2. Jaja roztrzepujemy dodajemy do nich masło i mleko.
3. Wszystkie składniki łączymy , dokładnie mieszamy i odstawiamy na 15 minut.
4. Smażymy na suchej patelni, na małym ogniu , żeby ciasto zdążyło wyrosnąć.
5. Podajemy z tym co najbardziej lubimy : syropem klonowym, miodem, śmietanką, konfiturą.

Smacznego :))))




2 komentarze:

  1. Jak tu smakowicie i apetycznie, wręcz aromatycznie :) - wspaniale :)Aż nabieram chęci do powrotu do mojej kuchni, którą ostatnio strasznie zaniedbałam z racji... dinozaurów i innych stworków ;):) Ambrozjo droga, a może masz jakieś sprawdzone menu na urodzinki dla czterolatki, które mnie czekają w przyszłym tygodniu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Darsi :) Jak miło , ze zajrzałaś do mnie kochana :)
    Wiesz w tym przypadku to dinozaury ważniejsze niż kuchnia :))))
    Poszperam w przepisach i obiecuje coś wstawić - rozumiem ze to będzie typowe przyjęcie dla małych Smyków - kinderbal :)

    OdpowiedzUsuń