niedziela, 17 stycznia 2010

Jajka faszerowane awokado

Z pełną odpowiedzialnością mogę napisać, że moja rodzina to sami " jajcarze".
Cała czwórka, o nie piątka bo Pixel też się liczy , uwielbiamy jajka.
Na miękko, sadzone, faszerowane, zapiekane w bułeczkach - w każdej postaci znikają ze stołu w tempie ekspresowym.
A ja tylko zaliczam co wtorek wiejski targ ze stertą pustych składek na jajka.
Mam już 'swoje gospodynie', które czekają na mnie i nikomu innemu nie opylą 30 jaj.
I zawsze jakiś gratis dostaje od 'firmy' w postaci słoiczka domowej śmietany, takiej którą można nożem kroić, albo prawdziwy domowy ser biały , który najlepiej smakuje z miodem:)

Wczoraj wieczorem zrodziło się w rodzinie zapotrzebowanie na jajka faszerowane z awokado, a ponieważ awokado zdążyło dojrzeć przez 2 dni, wiec zabrałam się za przygotowania.

W wersji oryginalnej są bardzo ostre, ale jeśli podajemy je dzieciom wystarczy po prostu dodać mniej pieprzu cayenne.


Składniki dla 4 osób:

- 5 jaj ugotowanych na twardo
- 1 dojrzałe awokado
- 2 łyżki startego na drobnych oczkach żółtego sera
- mała cebula
- 2 łyżki majonezu
- pieprz cayenne
- sól

1. Ugotowane jajka kroimy na połówki i 4 żółtka przecieramy na siteczku ( piąte jest niepotrzebne )
2. Kroimy cebulkę w bardzo drobną kostkę i dodajemy do jajek.
3. Z awokado wydrążamy miąższ , skrapiamy sokiem z cytryny i rozgniatamy widelcem .
4. Do żółtek dodajemy awokado, ser żółty, majonez, sól i pieprz do smaku - wszystko mieszamy.
5. Nakładamy farsz do połówek jajek i schładzamy przez 30 minut w lodówce. Smakują rewelacyjnie z pieczywem i pieczonym schabem.

Smacznego :)))))




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz