poniedziałek, 14 grudnia 2009

Kocie oczka (ciasteczka)

W naszym wykonaniu ( Gabi i moim ) wcale nie mają kształt kocich oczek:)
Gabi wymyśliła, że będą tylko gwiazdeczki i serduszka - i są .
Ciasteczka , maleństwa, na jeden kęs, smaczne, nie są bardzo słodkie, a przełożenie ich zależy od tego co macie w lodówce.

Cecha charakterystyczna : bardzo łatwe w wykonaniu, pyszne, dla dzieci.

Składniki:

-25 dag mąki pszennej
-15 dag masła
-8 dag cukru pudru ( 8 dużych płaskich łyżek )
-2 żółtka
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
- coś do przełożenia - dżem, konfitura, nutella itp, u mnie króluje dżem truskawkowy z wanilią

1. Mąkę z masłem i proszkiem do pieczenia posiekać nożem.
2.Żółtka dobrze roztrzepać z cukrem pudrem i dodać do mąki.
3.Wyrobić ciasto.
4. Schłodzić w lodówce przez około 30 minut.
5.Rozwałkować na grubość 4 -5 mm i wycinać ciasteczka.
6.Piec około 15 minut w 160 C - sprawdzać w trakcie , pieką się bardzo szybko.
7.Ostudzić i przekładać czym chcemy.
8.Posypać cukrem pudrem i jeść.
Smacznego :))))

Ciasteczka tuż przed przełożeniem




Ciasteczka gotowe do 'wszamania' :)

4 komentarze:

  1. ciasteczka mi sie podobają bo ja słodka dupa jestem :P
    tylko mam problem zawsze z przelicznikiem dag na łyżki albo szklanki, bo nie chce mi się wagi kuchennej wyciągać i szukam zawsze przepisów bez dag :DD

    OdpowiedzUsuń
  2. agula :) specjalnie dla Ciebie zamieszczę na blogu gotowy przelicznik miar i wag :*

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasteczka rewelacja zniknęły zaraz po upieczeniu, pyszne i bardzo maślane ...polecam

    OdpowiedzUsuń